Tuesday, May 20, 2014

Mengapa aku sokong UMNO wlupun aku bukan ahli UMNO?

1.Aku bersekolah di sekolah kerajaan yang memiliki pelbagai fasiliti berbanding negara miskin .Ada sekolah di negara miskin tiada kerusi dan meja .

2.Aku mendapat bantuan JKM sebanyak RM30 setahun ketika sekolah rendah kerna aku dalam keluarga miskin.

3.Negara Malaysia adalah sebuah negara miskin ketika merdeka pada tahun 1957,pemimpin UMNO yang bekerja keras siang malam memajukan negara ini.

4.UMNO yang mengasaskan Tabung Haji,Uitm,MARA,PUNB,LADA,MARDI,FELDA,FELCRA dan sebagainya.

5.Pemimpin UMNO yang berusaha menghapuskan komunis dan saki baki mereka.

6.Bapa Kemerdekaan Allahyarham Tunku Abd.Rahman adalah ahli UMNO,bukan PAS.

7.UMNO membuka Felda demi memberi peluang kpd bangsa Melayu memiliki tanah dan kehidupan.

8.Pada 1970,kira-kira 90 % bangsa Melayu hidup dalam kemiskinan.Kini hanya 1 % sahaja yang masih miskin.Malah Melaka yang diterajui pemimpin UMNO berjaya menghapuskan MISKIN TEGAR.

9.Malaya dahulu sebuah negara yang hanya fokus kepada pertanian ,akhirnya berjaya menjadi sebuah negara industri yang hebat.Proton dan Petronas lahir usaha pemimpin UMNO.

10.Akta Kekebalan Raja-Raja dihapuskan dan ia berjaya mengekang Sultan daripada melakukan kezaliman dan kerosakan kepada rakyat dan negara.

11.ASNB dilahirkan oleh pemimpin UMNO.

12.Jika dahulu org Islam hanya bersolat di masjid kayu dan lusuh,kini masjid cantik,bersih,malah menyediakan pelbagai perkhidmatan seeprti WIFI dan van jenazah.

13.Dasar DEB berjaya mengubah kemiskinan Melayu.

14.Rusuhan kaum hanya berlaku sekali pada 13 Mei dan ia tidak pernah berulang kembali.

15.Sekolah Agama dahulu hanya sekolah pondok sahaja namun UMNO berjaya membuka sekolah agama yang lebih maju dan cemerlang.Ribuan sekolah agama dan Maahad Tahfiz dibuka dan melahirkan jutaan ilmuwan .

16.Singapura yang kecil mampu menarik puluhan juta pelancong setahun,sdgkan negara kita tidak.Apabila Dr M menjadi PM,pelbagai usaha dilakukan dan kini jumlah pelancong ke Malaysia
berjaya mengatasi Singapura.

17.Pemimpin UMNO tidak tamak.Peluang pendidikan,perniagaan,kontrak dan sebagainya diberikan kepada bangsa-bangsa lain.

18.UMNO tidak pernah mempergunakan SPR untuk menipu.Buktinya Kelantan diperintah PAS sejak 1990 hingga kini.

19.Universiti Awam yang dibina kerajaan,semua bangsa dan agama diberi peluang mendapatkan pendidikan.

20.Semua pelajar dihantar ke luar negara mendapat pendidikan di Univ utama spt Amerika dan Britain tanpa mengira ibu bapa penyokong parti apa.

21.Jutaan pekerjaan berjaya diwujudkan hingga ada yang menerima gaji RM60,000 sebulan.Malah ada doktor lulusan Univ tempatan dan bekerja di luar negara serta mendapat gaji RM500K sebulan.

22.Wlupun terpaksa meminjam Jepun,pemimpin UMNO berani membuat keputusan membina Jambatan Pulau Pinang pada tahun 1985.Akhirnya ia menjadi tarikan jutaan pelancong kerna ia salah satu jambatan terpanjang di Asia Tenggara.

23.Pemimpin UMNO banyak kerja,kurang bercakap.

24.Wlupun aku insan biasa ,namun Dr M sudi diwawancara .Aku bukanlah dari majalah ternama seperti TIME atau stesyen tv Al-Jazeera.Dr M yang bergelar negarawan sentiasa sudi bertemu sesiapa sahaja asalkan ia penting,tanpa mengira status atau kedudukan.

25.Tempat permainanku ketika kecil adalah sawah.Kini ia menjadi pusat perniagaan penuh dengan premis dan bank.

26.Ketika kali pertama bertemu seorang Menteri,beliau memberi masa 5 minit sahaja kerna beliau sibuk ketika itu.Beberapa bulan kemudian ,beliau menghantar SMS,menjemput aku ke pejabatnya .

27.Sejak terlibat dalam dunia perniagaan,TEKUN,MARA,PUNB memberi bantuan pinjaman perniagaan.

28.Ketua Menteri UMNO membalas SMS wlupn jam 3 pagi.

29.Pemimpin UMNO mementingkan isi ,bukan kulit.Pemimpin PAS hanya mementingkan serban dan kopiah di atas kepala,namun tiada pengisian.

30.YB UMNO dahulukala sanggup membawa mesin taip dalam kereta dan menaip sendiri surat sokongan tanpa memerlukan kerani atau PA.

31.Dr M ketika menjadi doktor di Klinik Maha,beliau sanggup pergi ke kampung yang tersorok dalam hutan memberi perkhidmatan kepada pesakit yang uzur ( tidak boleh berjalan ) dan tidak mengenakan bayaran wlupun sesen.

No comments:

Post a Comment